Seria AB została zaprojektowana w sposób zgodny z oryginalnymi rozwiązaniami – końcówki oraz wszystkie parametry są identyczne jak w fabrycznych przewodach. Doskonale sprawdzają się zarówno w pojazdach zasilanych benzyną jak i przy znacznie bardziej wymagających instalacjach gazowych LPG/CNG.
Charakterystyczną cechą tych przewodów jest zastosowanie kabla zapłonowego z rdzeniem miedzianym, który przewodzi ładunek elektryczny bez żadnych oporów oraz końcówek z opornikiem przeciwzakłóceniowym. Takie rozwiązanie gwarantuje jednakową oporność poszczególnych przewodów bez względu na ich długość. Rozwiązanie takie stosowane jest głównie w samochodach produkcji niemieckiej: BMW, Mercedes, VW itp.
Końcówki świecowe
Końcówki świecowe w przewodach zapłonowych z rdzeniem miedzianym posiadają opornik przeciwzakłóceniowy (przeważnie 1-5 kΩ), którego zadaniem jest redukcja drgania elektromagnetycznego powstającego podczas przepływu prądu i zapewnienie wspólnego działania różnych urządzeń.
Końcówki dystrybutora/cewki
Końcówki dystrybutora lub cewki w przewodach zapłonowych z rdzeniem miedzianym posiadają opornik przeciwzakłóceniowy (przeważnie 1kΩ), którego zadaniem jest redukcja drgania elektromagnetycznego powstającego podczas przepływu prądu i zapewnienie wspólnego działania różnych urządzeń.
Kabel zapłonowy
- Średnica – 7mm
- Izolacja zewnętrzna – wysokogatunkowy silikon
- Izolacja wewnętrzna – wysokogatunkowy silikon
- Konstrukcja wzmacniająca – oplot z włókna szklanego
- Konstrukcja rdzenia – ocynkowany splot włókien miedzianych
- Oporność – 0 kΩ
- Zakres temperatur: -50°C – +260°C
- Odporność na przebicia – powyżej 35 000 V