Wymagania dotyczące izolacji i przewodnika

przewody zapłonowe leader

Wymagania funkcjonalne dotyczące izolacji i przewodnika, który dostarcza ładunek elektryczny o napięciu rzędu 30 000 – 50 000 V przyczyniły się stworzenia odpowiednich przewodów zapłonowych, które bez przeszkód mogą przenosić taki ładunek od cewki zapłonowej do świecy nie powodując jednocześnie powstawania efektu RFI (interferencji fal radiowych). Takim przewodem jest bez wątpienia silikonowy przewód zapłonowy. Jego zalety to między innymi:

  • wysoka odporność na przebicia
  • wytłumianie zakłóceń elektromagnetycznych związanych z pracą przewodu
  • wytrzymałość na bardzo wysokie temperatury
  • duża wytrzymałość mechaniczna dzięki zastosowaniu oplotu z włókna szklanego pomiędzy warstwami silikonu
  • dobra odporność na działanie słonej wody, oleju, benzyny i kwasów

 

Kable i klasy jakości przewodów zapłonowych – sklasyfikowane zgodnie z międzynarodowymi standardami w normie DIN-ISO 3808:

Klasa Wytrzymałość termiczna przy Izolacja
Obciążeniu długotrwałym (3000 godzin) Przeciążeniu termicznym (1-godzinnym)
B 105°C 120°C PVC
C 120°C 155°C ETP, Hypalon, EPDM
D 155°C 180°C EVA, EPS
E 180°C 220°C Silikon
F 220°C 250°C Silikon

 

Podstawowymi kryteriami decydującymi o zakwalifikowaniu przewodów do poszczególnych klas są wymagania stawiane stosowanym materiałom izolacyjnym pod względem niepalności, odporności na działanie oleju, benzyny, a w szczególności ich wytrzymałość termiczna.

Do niedawna, powszechnie stosowane przewody zapłonowe klasy C i D nie są w stanie sprostać dzisiejszym wymaganiom. Obecnie producenci samochodów wymuszają stosowanie przewodów zapłonowych klasy F o wytrzymałości termicznej do 220° i wytrzymałości dielektrycznej 45 kV. Tylko wysokiej jakości przewody silikonowe gwarantują spełnienie tych wymagań.
Przeczytaj też: przewody nietypowe.

Przewody zapłonowe Leader posiadają bardzo dobre opinie i uznanie w branży!

Zobacz też: turbosprężarki po regeneracji – duży wybór turbin w dobrych cenach.